Subject: Nõuded ehitusprojektile
From: "Liisi Pajuste" <[email-masked]>
To: "Eesti Arhitektide Liit" <[email-masked]>, "eel" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Päästeamet <[email-masked]>,Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet <[email-masked]>
Cc: "Madis Kaasik" <[email-masked]>,Jüri Rass <[email-masked]>, "Hannamary Seli" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 Aug 2025 13:17:06 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Head koostööpartnerid

Oleme ajakohastamas määrust nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“. Alustame 
septembrist kaasamisürituste seeriat sektori osapooltega. Kaasamisürituste 
eesmärgiks on täiendavalt kaardistada probleeme kehtiva määruse kohaldamisel 
ning koguda määruse ajakohastamiseks sisendit. Vastavalt kevadel esitatud 
küsimustiku tagasisidele ning Soraineni poolt koostatud määruse kavandile on 
kohtumised jaotatud nelja peamisesse teemaplokki järgmistel kuupäevadel ja 
kellaaegadel:

1.	Ehitusprojekti mõiste ja määruse üldised nõuded (16.09.2025 kell 
13.00-16.00)
2.	Ehitusprojekti staadiumid ja nõuded ehitus- või kasutusloa taotlusega 
esitatavale ehitusprojektile (30.09.2025 kell 13.00-16.00)
3.	Nõuded ehitusprojekti osadele, sh kas saab eristada ehitusteatist 
ehitusloast ning hooneid rajatistest (14.10.2025 kell 13.00-16.00)
4.	Nõuded lammutusloa taotlusega esitatavale ehitusprojektile (28.10.2025 
kell 13.00-16.00)

Kohtumistele ootame maksimaalselt kahte esindajat igast kaasatud osapoolest. 
Palume meid teavitada omapoolsetest osalejatest (nimi ja e-mail), et 
saaksime saata vastava kutse. Lisaks palume teavitada, kui kaasatud 
osapoolel puudub konkreetse teemaplokiga otsene puutumus või ei ole 
esindajatel võimalik koosolekul osaleda.

Selleks, et arutelu oleks struktureeritud, võtame aluseks Soraineni poolt 
koostatud määruse kavandi (manuses). Juhime tähelepanu, et eelnõu valmimisel 
on kõigil soovijatel eelnõu osas ettepanekuid ja tagasisidet esitada läbi 
eelnõude infosüsteemi (EIS).

Peatse kohtumiseni!

Liisi Pajuste
Ehitustegevuse valdkonnajuht | Ehituse ja elukeskkonna osakond
+372 5885 1149 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee